Як позбутися дзвінків колекторів?

Зазвичай дзвінки колекторів відбуваються через порушення порядку виплат кредитів. Колекторські компанії активізуються через 3-4 місяці з моменту прострочення і можуть періодично зв’язуватися з позичальниками протягом декількох років.

Найчастіше спеціалісти по поверненню простроченої заборгованості дзвонять або пишуть листи з нагадуваннями, але іноді вони погрожують неплатникам, переходячи всі межі моралі та права. Що робити у цій ситуації та як позбутися дзвінків колекторів в Україні у 2020 роц

У більшості випадків колектори намагаються стягувати борги мирним шляхом. Але, незалежно від цього, важливо знати, як поводитися з ними, щоб застерегти себе і своїх близьких від.

Коли і чому дзвонять колектори?

Колектори – це компанії, які займаються стягненням проблемної заборгованості. Такі фірми викуповують у МФО і банків право вимоги боргів за 30-40% від їх реальної вартості, фактично набуваючи статусу нового кредитора. Оформлення такої угоди дозволяє контактувати з боржником з метою погашення боргу.

В Україні досі немає окремого закону, що регулює діяльність колекторських контор.

Продаж прострочених боргів здійснюється за договорами, за якими відсутні платежі протягом 90 і більше днів. Юридично перехід права вимоги оформляється факторинговим договором між банком або МФО і колекторською компанією. Також фінансові фірми можуть діяти від імені кредитора на підставі договору доручення або договору про надання платних послуг. У такому разі клієнт може звернутися до первісного кредитора, щоб з’ясувати дату і підставу здійснення угоди.

Іноді позичальники помилково плутають колекторів з працівниками відділу проблемної заборгованості кредитора, які дзвонять в перше півріччя з моменту прострочення. Головне завдання обох представників – повернути борг, у тому числі відсотки, пеню та штрафи.

В Україні досі немає окремого закону, що регулює діяльність колекторських контор. Вони діють в рамках положень Цивільного, Господарського кодексу, Законів України «Про інформацію», «Про фінансові послуги», «Про захист персональних даних» та «Про банки і банківську діяльність».

Чинне законодавство визначає тільки кілька способів досудової взаємодії з клієнтами: дзвінки, листи та особисті зустрічі. Саме тому колекторські компанії настирливо надзвонюють і намагаються домогтися погашення заборгованості.

Як колектори дізнаються номери телефонів?

Як позбутися дзвінків колекторів? Спочатку треба розуміти звідкі у колекторів телефон вашего родича чи роботодавця. Сьогодні знайти номер телефону позичальника не проблема для кредитора. Сучасна людина має жити за законами суспільства в наслідок чого зобов’язана комунікувати через різні засоби зв’язку. Тому особисту інформацію боржника можна почерпнути з соціальних мереж. Крім цього багато державних структур і приватних фірм створюють бази даних клієнтів, якими за певну плату можуть поділитися. Звичайно, в деяких випадках мова йде про пряме порушення законодавства.

Найбільш поширені місця збору інформації:

  1. Кредитний договір. При заведенні заявки МФО і банки уточнюють контакти з місця роботи та проживання клієнта. Також збирається інформація про людей, які зможуть підтвердити особу позичальника. Цю ж інформацію кредитні установи передають колекторам.
  2. Бюро кредитних історій. Більшість українців хоча б раз в житті користувалися послугами Приват банка, який є засновником найбільшого БКІ. База містить величезний обсяг даних позичальників.
  3. Соціальні мережі. Відкриті сторінки в соціальних мережах – настільна книга для колектора. Особиста сторінка дозволяє встановити коло спілкування боржника, його родинні зв’язки і місце роботи.
  4. Запит в пошуковій системі. При введенні ПІБ людини в пошукових системах «Яндекс» або «Google», можна знайти багато інформації, де вона згадується. Наприклад: архівні оголошення, згадки на сторінках навчальних закладів та резюме на порталах пошуків роботи. Останні зберігають документи в загальному доступі необмежений термін, якщо автор не видалив їх власноруч.
  5. Переговори зі знайомими, друзями та колегами. Колекторські фірми часто обдзвонюють контактних осіб або людей з оточення позичальника з метою встановити його актуальні контакти.
  6. Відкриті державні реєстри. Якщо боржник – підприємець, то найбільш повну інформацію про нього можна почерпнути з реєстрів Суб’єктів підприємницької діяльності. Там вказується номер телефону та адреса реєстрації.
  7. Бази даних приватних компаній. Великі масиви контактів і персональної інформації є у ​​інтернет-магазинів, поштових служб, операторів зв’язку, інтернет-провайдерів, Соцстраху, Пенсійного фонду та Податкової інспекції.

Читайте докладніше про те, як колектори дізнаються номери телефонів

Що робити, якщо дзвонять колектори по вашому боргу?

Саме дзвінок телефоном є основним засобом впливу на боржника. Співробітники колекторських контор намагаються викликати у співрозмовника емоції, провокуючи на необдумані вчинки. Але коли на іншому кінці лінії вони чують аргументовані відповіді і впевнену відсіч, то їх натиск вщухає.

Пропонуємо використовувати наступний алгоритм дій при дзвінках колекторів:

  1. Не панікувати! Якщо дзвінок застав зненацька, потрібно попросити передзвонити через кілька хвилин, а тим часом зібратися з думками, згадати питання, які потрібно задати представникам компанії, і підготувати лист для записів. Якщо телефон дозволяє, потрібно зробити запис розмови.
  2. Після відновлення діалогу треба уточнити у співрозмовника його ПІБ, посаду і назву організації, яку він представляє. Крім цього необхідно записати електронну та юридичну адресу компанії, куди можна надіслати претензії або заяви.
  3. Далі потрібно з’ясувати номер і дату підписання кредитного договору. Ще одна важлива інформація для перевірки – підстави виникнення права вимоги у третьої особи. Це може бути договір факторингу, поступки права вимоги, надання послуг, комісії. Важливо записати дату переходу прав до колекторів і повну суму боргу на момент вчинення цього правочину.
  4. Після завершення розмови необхідно звернутися до МФО або до банку, в якому був оформлений кредит і перевірити всю отриману інформацію.
  5. Якщо дані підтверджуються, рекомендується обговорити з колекторської компанією шляхи мирного розв’язання питання. Запросити копії договору, на підставі якого вони звертаються до боржника.
  6. Далі є два варіанти розвитку подій: погашати заборгованість відповідно до графіка платежів або звернутися до суду задля заперечування суми боргу та його незаконної передачі третім особам.

Колектори дзвонять на роботу

Законодавством встановлено, що організації мають право врегулювати взаємовідносини з позичальником тільки безпосередньо за допомогою особистих зустрічей, листування та телефонних переговорів.

Залучення інших осіб в спілкування дозволяється якщо:

  1. Позичальник давав згоду залучити сторонніх осіб для спрощення процесу повернення боргу. Згода оформлюється тільки в письмовій формі.
  2. Третя особа не висловлює незгоду.

Ця правова норма поширюється на членів родини, родичів, сусідів, колег і роботодавців.

Тобто, якщо колектори дзвонять на роботу, радимо звернутися до керівництва цих організацій з письмовою заявою про припинення дзвінків на підставі порушення Закону “Про захист персональних даних”. За такі порушення передбачена кримінальна та адміністративна відповідальність.

Колектори дзвонять родичам

Трапляється, що колекторські компанії докучають або навіть погрожують родичам. В цьому випадку діють такі ж самі правила, які розповсюджуються на дзвінки на роботу.

Треба пам’ятати, члени родини – не є учасниками взаємовідносин з кредитором, тому загрози їм можна розцінювати як порушення недоторканності приватного життя. Якщо колектори вимагають погасити борг, ці дії кваліфікуються як примус до виконання цивільно-правових зобов’язань, які караються Кримінальним Кодексом України.

У такому випадку треба звернутися з письмової заявою до керівництва колекторської фірми, щодо припинення дзвінків. Крайня міра – написання заяви до поліції.

Що робити, якщо дзвонять колектори по чужому боргу?

Трапляються випадки, коли колектори дзвонять з приводу чужої заборгованості. Іноді причина проста – застарілі бази номерів телефонів. Найчастіша причина дзвінків – проблемні кредити родичів, рідше – вимога виконання умов договору поручительства.

Ви поручитель

Відповідно до Цивільного Кодексу України (ЦКУ) поручитель з позичальником несуть рівну відповідальність по виплаті кредиту. При висуванні вимог погасити чужий борг, необхідно зв’язатися з боржником. Потрібно пояснити ситуацію і вимагати від нього виконання своїх зобов’язань. Якщо позичальник ховається або не погоджується зв’язуватися з кредитором, швидше за все, доведеться заплатити за рахунки самому.

Позитивна сторона цього питання полягає в тому, що кошти, витрачені на погашення боргу, можна повернути в судовому порядку.

Кредит родича

Під час передачі кредитного договору колекторам, перші, хто потрапляє під хвилю дзвінків – родичі боржника. Нормами ЦКУ визначено три випадки, коли можливе стягнення боргу з членів сім’ї:

  • наявність договору поручительства;
  • стан в шлюбі з боржником;
  • боржник – спадкодавець, а кредит є складовою спадкової маси.

У всіх інших випадках кредитори не мають права перекладати відповідальність на родичів. Якщо колектори продовжують чинити тиск, необхідно звернутися в поліцію із заявою про вимагання.

У спадкоємців є два варіанти дій:

  1. Звернутися до колекторської компанії та обговорити шляхи вирішення питання.
  2. Чекати поки фірма звернеться до суду, де можна буде законно прибрати частину відсотків і штрафів.

Борг незнайомої людини

Якщо колектори дзвонять з приводу боргу незнайомої людини, розв’язання проблеми досить просте. Потрібно написати заяву з вимогою видалити номер з їх телефонної бази даних. Лист можна відправити на електронну пошту або на юридичну адресу.

Як позбутися дзвінків колекторів?

Пропонуємо Вам ознайомитися з можливими діями, які допоможуть впоратися з настирливими дзвінками колекторських компаній:

  1. Відправити колекторам заяву з безумовним відкликанням своєї згоди на обробку персональних даних відповідно до ЗУ «Про захист персональних даних».
  2. Ігнорувати дзвінки з невизначених номерів телефонів. Чим рідше боржник відповідає на дзвінки, тим менше йому дзвонять. Для автоматичного скидання таких дзвінків можна встановити спеціальний додаток.
  3. Змінити сім-карту. Позакривати всі профілі в соціальних мережах і перевірити свою персональну інформацію в пошукових системах.
  4. Звернутися в поліцію із заявою про порушення кримінальної справи за фактом розповсюдження персональних даних або вимагання.
  5. Погасити заборгованість.

Чи варто боятися колекторів?

Ви вже знаєте, як позбутися дзвінків колекторів та чи варто їх боятися? Якщо колектори почали дзвонити вам, не варто панікувати та боятися. Єдині законні методи взаємодії з боржниками – дзвінки, листи та особисті зустрічі. Вони мають право тільки нагадувати про наявність заборгованості та цікавитись про можливу дату платежу. Будь-які способи примусового стягнення заборгованості з боку колекторських контор – неправомірні. Всі спірні питання краще вирішувати через суд.

Корисна інформація: Що буде якщо не платити мікрозайм?

Якщо ви все ж вирішили заплатити борг, то робити це потрібно строго за реквізитами нового договору через касу банку. Так ви зможете захистити себе від обману колекторів-шахраїв.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *