Чи можливо зменшити платежі за комуналку, якщо не проживаєш у квартирі?

Українці доволі часто стикаються з проблемою виплат комунальних платежів, коли не живуть у своїй квартирі. Більшість студентів можуть бути прописані у своїх батьків, але жити в зовсім іншому місті. Проте, комуналка нараховується за кількістю прописаних людей. Найбільш частими є варіанти оформлення довідки про проживання чи роботу в іншому місті. Але перерахунок за цими довідками розповсюджується не на всі комунальні послуги.  Далі в статті ви дізнаєтесь, чи можна скоротити нарахування комуналки на тих, хто прописаний у квартирі, але за фактом там не живе. Пояснюємо, як діяти, де можна заощадити та як оформити документи.

На які платежі впливає кількість прописаних

Від кількості зареєстрованих у квартирі мешканців залежать далеко не всі нарахування. Якщо у квартирі є лічильники, наприклад, на воду, то водоканал розраховуватиме плату, виходячи з їх показань. При цьому неважливо, скільки людей прописано і живе у квартирі: лічильники у будь-якому випадку відобразять реальну витрату води. Те саме стосується будь-яких інших лічильників: електрики, газу, а іноді й тепла.

Які документи треба надати для перерахунку?

Якщо лічильників немає, плата нараховується за нормативом. Норматив може бути за кількістю прописаних або квадратних метрів. Наприкінці місяця постачальник води просто помножить норматив на вартість одного кубометра, а потім на кількість прописаних. Так буде сума до сплати.

Тарифи для розрахунку ціни на послугу різняться від міста до міста. Їх регулює місцевий постачальник.

За квадратурою квартири розраховують плату за опалення, поточне утримання та ремонт житла, внески на капремонт, а в деяких регіонах – плату за вивіз сміття. А це означає, що кількість прописаних людей у квартирі не має значення для цих показників.

Платежі, які вираховуються за квадратними метрами не вийде зменшити, надавши довідки про незнаходження у місті та навіть виписавшись з житла. Єдиний виняток – можливість встановити індивідуальні прилади обліку тепла. Така процедура дійсно доступна і в перспективі може бути вигідною і значно зменшити розмір виплати, проте провести її досить складно і дорого. При цьому, для агрегату повинне бути виділене окреме приміщення за всіма нормами безпеки. Встановивши автономну систему, ви зможете самостійно регулювати температуру, а тому і платити ви будете стільки, скільки нарахує лічильник на апараті.

На які платежі впливає кількість прописаних

Останню групу виплат становлять платежі за загальнобудинкові потреби. До них можна віднести платежі за освітлення під’їзду, роботу ліфта, вартість води, яку набирає прибиральниця для миття сходів. Ці послуги неможливо перерахувати за жодних обставин за власною ініціативою. Однак, розмір цієї виплати залежить від того, як домовиться ваш ОСББ. Тому плата за вивіз сміття чи ремонтні роботи різниться в різних будинках та районах. 

Які документи треба надати для перерахунку?

Якщо мешканець відсутній у місті понад п’ять діб, він має право на перерахунок всіх послуг, які не мають лічильника, у зв’язку з тимчасовою відсутністю. Але відсутність у місті треба ще й документально довести. З документів, в залежності від причини відсутності, вам можуть знадобитись такі документи:

  • Копія посвідчення про відрядження або наказу про направлення у службове відрядження. 
  • Копії квитків на автобус, літак чи потяг, на якому ви їхали у відрядження. Якщо квитки оформлені в електронному вигляді, їх треба роздрукувати. На літак потрібний посадковий талон.
  • Тимчасова реєстрація або її завірена копія.
  • Довідка про лікування у лікарні чи санаторії
  • Рахунки за проживання у готелі, гуртожитку чи іншому місці чи засвідчені копії цих рахунків.
  • Довідка від позавідомчої охорони, що квартира була під безперервною охороною і нею ніхто не користувався. Повинен бути вказаний термін охорони.
  • Довідка про навчання в навчальному закладі (школі-інтернаті, дитячому будинку) з цілодобовим перебуванням.
  • Довідка з дому пристарілих з цілодобовим перебуванням.
  • Довідка від голови СНТ з датами проживання у садівничому кооперативі (якщо людина проживає на дачі влітку).
  • Довідка, яка підтверджує тимчасове перебування за кордоном з вказанням дат.
  • Будь-які інші документи, які зможуть підтвердити тимчасову відсутність в місті чи неспроможність проживати у квартирі.

Всі довідки повинні бути завірені печатками. Винятки стосуються тільки квитків. Документи мають бути заповнені українською мовою.

Як оформити перерахунок?

Процедура перерахунку виглядає так:

  1. Подача заяви. Необхідно подати заяву постачальнику ресурсу або послуги (водоканал, енергозбут тощо). Заявку можна подати заздалегідь, якщо ви знаєте, що будете відсутні. Крайній термін для подачі заявки становить 30 днів з моменту повернення.
  2. Складання портфелю документів. Додайте всі можливі документи зі списку в попередньому розділі. Чим більше документів, тим швидше можуть ухвалити заявку. Якщо мешканець подає заяву про перерахунок ще до від’їзду, в ньому треба зазначити, що він зобов’язується протягом 30 днів після повернення подати документи, що підтверджують його відсутність. Скоріш за все, перерахунок відбуватиметься все одно після вашого приїзду, однак, тоді вам доведеться тільки надіслати документи.
  3. Очікування. Протягом п’яти днів після отримання заяви організація ЖКГ, яка її прийняла, зобов’язана зробити перерахунок або відмовити у ньому, якщо для нього немає підстав.

Заяву подають до тієї компанії, яка надрукована на листі розрахунку комунальних платежів. Але якщо у вас так звані прямі договори з постачальниками комунальних ресурсів, то звертатися за перерахунком треба безпосередньо у водоканал, енергозбут, до оператора вивезення сміття або в іншу організацію.

Як оформити перерахунок?

Перерахунок роблять тільки на шість місяців. Тобто, якщо ви розумієте, що будете відсутні більше цього терміну, заяву треба подати знову. 

Заяву на перерахунок пишуть у довільній формі, її треба надіслати поштою рекомендованим листом із повідомленням або віднести особисто. Якщо відносите заяву особисто, зробіть копію, попросіть поставити на ній реєстраційний номер, дату та підпис працівника. Це дозволить мати на руках завірений звіт про те, що ви подавали заявку.

Компанії не надсилають жодних повідомлень про те, що перерахунок було проведено. Ви можете побачити цю інформацію лише з квитанцій.

Відмова в перерахунку

На жаль, не завжди можливо оформити перерахунок. Іноді в такій можливості можуть відмовити. Ось причини, за якими можна отримати негативну відповідь:

  • Проблеми з документами. Зазвичай немає проблем у тих, хто надає довідку про проживання чи роботу в іншому місті або ж довідку про цілодобове знаходження у лікарняному чи навчальному закладі. У випадку з проживанням на дачній ділянці досить часто доводиться підтверджувати відсутність додаткових документів. Якщо у вас є тільки довідка голови СМТ, доведеться довше чекати та можливо навіть особисто приходити до постачальника.
  • Ви просите перерахунку за послугою, на яку немає лічильника, але його можна поставити. За законом, якщо є технічна можливість встановити лічильник, але ви його не ставите, вимагати перерахунку не можна. Якщо ж технічної можливості немає, про це має бути акт, який слід додати до заяви про перерахунок.
  • Формальності. Іноді громадяни подають заявки на перерахунок, не до кінця ознайомившись з законодавством. Наприклад, точно відмовляють тим, хто вирушив у відрядження на термін, що менший за 5 днів чи тому, у кого стоїть лічильник.

Відмову в перерахунку надсилають листом. Ви можете детально ознайомитись з інформацією. Можливе оскарження рішення в суді.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.