Ресторанний бізнес зміг досягти докризових показників прибутковості

Всім відомо, що час пандемії для ресторанного бізнесу був дуже складним. 2020 рік для багатьох ресторанів та кафе, інших подібних закладів став певним випробуванням. На жаль, пройти його змогли не всі, а тому на кінець вже 2020 року багато підприємців та представників бізнесу вимушено ліквідували свою діяльність. Наприклад, у 2020 році тільки кав’ярні змогли отримати хоча б якесь додаткове зростання до норми прибутку 2019 року. Всі інші просто отримали від’ємні значення цього показника.

Але все змінив 2021 рік. Результати проведеного дослідження свідчать про той факт, що всі кафе та ресторани змогли відновити свою діяльність в повному обсязі. Вони досягли докризових показників прибутковості, деякі з них навіть їх перевищили. І це підтверджує більшість експертів, які говорять про останній період пандемії. 

Минулого року найбільші норми прибутку спостерігаються в кав’ярнях. Вони змогли перевищити показники 2019 року. Зростання у 2021 році в порівнянні з 2019 роком склало понад 35%. Слід звернути увагу й на той факт, що вартість середнього чека збільшилася на 28%. Це не зовсім свідчить про те, що люди стали більше пити кави чи купувати дорогі напої. Це свідчить також про зростання цін та девальвацію гривні.

Гарно себе почували минулого року й кафе. Вони також збільшили свої показники на 32% у порівнянні з 2019 роком, а також на 40% у порівнянні з 2020 роком, коли більшість з них працювала з дуже жорсткими обмеженнями. Аналогічна ситуація спостерігається і з фастфуд. Вони збільшили дохідність бізнесу на 32% у порівнянні з 2019 роком.

Таким чином лідерами за показниками відновлення діяльності є кав’ярні, кафе та фастфуд. Набагато гірші показники у барів, які наростили лише 4% прибутковості у порівнянні з 2019 роком.

Щодо ситуації зі зростанням розміру середнього чека, то воно спостерігається у всіх сферах громадського харчування та ресторанного бізнесу. Найбільше підвищення спостерігається у сфері фастфуд – понад 29%, найменше – в пекарнях, де воно склало лише 23%. Але немає таких сфер ресторанної справи, де чек збільшився менше ніж на 20% у порівнянні з 2019 роком.

Звичайно, більшість пояснюють зростання середнього чека інфляцією. І це звісно так. Але самі бізнесмени та експерти стверджують, що наразі люди готові більше часу проводити у таких закладах. Вони готові насолоджуватися власним часом, а тому в деяких випадках готові й більше витрачати.

Стосовно факторів, які все ж таки стримують розвиток та відновлення бізнесу подібного типу, слід відзначити значне податкове навантаження, недостатність кваліфікованих кадрів та все ж таки наявну досі нестабільність.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *