Як повернути гроші при помилках та збоях у фінансових операціях

Ніхто не застрахований від помилкового переказу грошей або ситуації, коли банкомат несподівано з’їв карту. Але що робити у подібних випадках? Розповідаємо про ситуації, в яких може опинитись кожен.

Помилка під час переказу грошей

При переказі грошей з особистої карти на карту іншої людини люди досить часто роблять помилки в одній або декількох цифрах. Найбільше в таких ситуаціях лякає перспектива перевести велику суму грошей сторонній людині. Насправді можливі декілька варіантів розвитку подій:

  • Якщо гроші ще не встигли відправитись на інший рахунок, клієнт банку може швидко зупинити платіж, зателефонувавши у службу підтримки або ж самостійно заблокувавши карту в інтернет-банкінгу. Переказ може йти до декількох годин, тому шанс перехопити кошти досить великий.
  • Номер, на який було здійснено переказ, може і зовсім не існувати. У такому разі додаток видасть відмову і гроші одразу ж повернуться на рахунок.
  • Гроші все ж можуть бути переказані на чужий рахунок. Варто зрозуміти, якщо номер, на який було переказано кошти, теж належить тому самому банку, що і карта постраждалого, процедура буде здійснена за лічені хвилини і перехопити її буде неможливо. Якщо помилковий номер рахунку, карти або телефону виявився реальним і гроші отримав незнайомець, повернути без його участі не вийде. Після того, як гроші надійшли на рахунок отримувача, за законом він стає їхнім власником. Але якщо гроші дісталися людині помилково, це вважається необґрунтованим збагаченням. Одержувач зобов’язаний їх повернути, якщо знає реквізити того, від кого прийшов платіж. Такими реквізитами може бути номер телефону, карти чи рахунки відправника. Та людина, на чий рахунок прийшли кошти, може дізнатись інформацію про платіж у співробітників банку на гарячій лінії.
Помилка під час переказу грошей

Якщо ви помітили, що відправили кошти на чужий рахунок, одразу повідомляйте про це в банк. Необхідно буде назвати точну дату, час та суму переказу, який потрібно скасувати. Для підтвердження особистості оператор задасть декілька уточнювальних питань. При правильних відповідях він ініціює операцію повернення переказу. Іноді для підтвердження процедури доводиться прийти у відділення і написати заявку. Якщо від постраждалого вимагатиметься заповнення заявки, треба обов’язково взяти квитанцію, в якій містяться дата і підпис банківського службовця. Такий документ означатиме те, що банк прийняв запит. Хоч фінансові установи не зобов’язані займатись проблемою повернення коштів, які клієнти переказують одне одному, вони можуть активно йти на контакт.

Клієнт банку також може самостійно спробувати повернути гроші на власну карту. Наприклад, якщо гроші пішли на рахунок організації, можна знайти її контакти та зв’язатися з бухгалтерією. Копія заяви про помилковий переказ з позначкою банку та квитанція про проведену операцію стануть аргументами, які мають переконати компанію повернути гроші.

Якщо не вдасться знайти отримувача або він відмовиться добровільно повертати гроші, клієнт може вимагати розв’язання проблеми в суді.

Помилка при знятті готівки

Банкомати можуть давати збій. Іноді клієнти отримують повідомлення про списання коштів, а готівки при цьому не отримують. Це означає, що в банкоматі закінчились чи зам’ялись купюри, але через технічний збій він вирішив, що операція пройшла успішно. Також у момент видачі грошей міг перерватись зв’язок з процесинговим центром, що призвело до аналогічних наслідків.

Перед початком активних дій варто зачекати декілька хвилин. Деякі банкомати працюють повільно і не одразу видають купюри. Можливо проблема насправді тільки у старій техніці.

Не завадить уважно оглянути відсік видачі банкнот та перевірити, чи не застрягли там гроші. Якщо їх не видно чи не вдається дістати, потрібно дзвонити до банку. Його номер телефону завжди вказаний на апараті. Оператору потрібно описати ситуацію та повідомити номер банкомату (оператор підкаже, як його знайти).Якщо ви намагалися зняти гроші в банкоматі стороннього банку, до того ж варто звернутися до свого банку. Його телефон написано на звороті карти.

Помилка при знятті готівки

Щоб повернути гроші, знадобиться подати до свого банку заяву про спірну операцію по карті. У ньому потрібно вказати якнайбільше інформації: дату, час, суму, номер банкомату. Варто також зазначити, що ви вже повідомили про проблему оператора через телефонну розмову. Якщо банкомат видав чек, необхідно додати його копію до заяви.

Банк запустить перевірку апарату. Він продивиться всю доступну інформацію з камери та програмного забезпечення. Якщо проблема буде підтверджена, інкасатори здійснять технічне обслуговування банкомату і перерахують купюри. Після ретельної перевірки представники банку зв’яжуться з клієнтом і повідомлять його про результати. Якщо клієнт виявився правим, то йому повернуть кошти у відділенні.

Термінал не зарахував кошти на рахунок

Стаються й ситуації навпаки. Клієнт може намагатись не зняти гроші, а покласти їх на власний рахунок. Термінал прийняв кошти, але не зарахував їх на рахунок. Але насправді ця ситуація набагато однозначніша, ніж попередня. Цей збій міг відбутись тільки через втрату зв’язку з процесинговим центром. Але гроші нікуди не зникли, банкомат відправив їх у резерв. Машина взяла купюри, але не встигла передати інформацію про поповнення балансу рахунку.

Варто сфотографувати екран терміналу, зателефонувати до банку, номер якого зазначений на апараті, і описати ситуацію. Якщо апарат видав чек, то і його необхідно зберегти та сфотографувати про всяк випадок.

Зазвичай банки повертають кошти за декілька тижнів на карту, на яку кошти намагались зарахувати. Якщо в цей термін банк не зв’язується та не намагається вирішити проблему, варто йти до відділення і писати заяву з вимогою повернути гроші.

Банкомат з’їв картку

Це дуже часта проблема, з якою кожного дня зіштовхуються більшість клієнтів банків. Таке може статись з декількох причин:

  • Помилка в системі банкомату, застаріла ПО. Не варто забувати, що багато банкоматів в Україні користуються старими операційними системами та доволі рідко отримують оновлення. Через це можуть ставатись збої.
  • Три рази неправильно введений ПІН-код. Це так званий захист від шахрая. Для неможливості підбору паролю методом виключення банкомат конфіскує карту. Надалі карту можна буде дістати при інкасації або перевипустити. Рекомендується другий варіант.
  • Пройшов термін на забирання карти. Банкомат дає людині від 20 секунд до однієї хвилини, щоб забрати картку. Якщо клієнт не встиг цього зробити, банкомат вважатиме, що клієнт забув про неї. Апарат забере карту назад, щоб її не змогли викрасти.
  • Карта прострочена. Деякі банкомати не повертають карти, у яких минув термін дії. Так у клієнта буде мотивація оновити карту.
  • Карта заблокована. Якщо банк чи сам клієнт заблокував карту, то за нею спостерігались підозрілі дії. Банкомат забере карту для запобігання шахрайських дій.
  • Карта потрапила у інший відділ. У деяких банкоматів є невелика щілина між карткоприймачем та резервуаром. У досить рідних випадках карта може потрапити туди. У такому випадку нічого страшного не станеться, адже у сторонніх людей немає доступу до вмісту банкомату.
Банкомат з'їв картку

Якщо банкомат стоїть у відділенні банку, то проблему можна вирішити одразу і на місці. Повідомте про неполадку працівників банку і вони дістануть карту з банкомата.

У інших випадках найпрактичнішим варіантом буде зателефонувати на гарячу лінію, повідомити про ситуацію та перевипустити карту у відділенні. 

Якщо картка застрягла в банкоматі іншого банку, краще одразу уточнити, чи знадобляться якісь документи, крім паспорта. Наприклад, може знадобитися довідка, що картка дійсно належить вам. Її потрібно буде взяти у банку, який випустив картку.

На рахунок прийшли гроші від незнайомого відправника

В найпершому випадку цієї статті ми розбирали ситуації помилкового відправлення клієнта коштів на інший рахунок. Зараз ми роздивимось другу сторону ситуації. Чому гроші надійшли на карту, якщо про переказ ніхто не домовлявся? Можливі такі варіанти:

  • Шахрайство. Найпопулярніша схема роботи шахраїв — присилати СМС від імені банку про поповнення рахунку на досить велику суму. Для підтвердження переказу нібито треба перейти за посиланням в повідомленні. Повідомлення такого характеру стовідсотково шахрайські і розраховані на витягання інформації клієнта обманним шляхом.
  • Планове надходження коштів. Можливо, хтось просто відправив кошти на рахунок клієнта, а він не підозрював про такий намір. Варто спитати у знайомих, чи не надсилали вони гроші.
  • Помилкове надходження коштів. Все просто — хтось просто переплутав номер та помилково переказав гроші не туди. 

Для початку потрібно переконатися, чи гроші прийшли на рахунок. Перевірити баланс рахунку та переглянути останні перекази можна через онлайн-банкінг або мобільний додаток банку.

На рахунок прийшли гроші від незнайомого відправника

Якщо сума на рахунку не збільшилась, значить клієнта намагаються обманути зловмисники. Варто повідомити про них в поліцію, вказавши номер відправника та текст повідомлення. Можливо навіть скопіювати текст та посилання і переказати на пошту поліційного відділу разом зі скріншотами. Жодного разу не треба переходити за посиланням самостійно, а тим паче вказувати якісь особисті дані про себе чи карту.

Якщо ж гроші надійшли з незнайомого рахунку та зарахувались на карту, варто відправити їх назад самостійно. Іноді банк не надає можливості подивитись номер карти відправника повністю. В такому разі буде правильним вчинком зателефонувати на гарячу лінію і розповісти про ситуацію. Якщо клієнт вкаже дату, точний час і суму надходження, він зможе надіслати кошти назад.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *